Espace réservé aux tortues

Tout sur les tortues terrestres, palustres et aquatiques
 
AccueilAccueil  GalerieGalerie  RechercherRechercher  S'enregistrerS'enregistrer  ConnexionConnexion  
-15%
Le deal à ne pas rater :
-15% Apple MacBook Air 13” 16Go RAM / 256Go SSD Puce M3(+200€ ...
1299 € 1529 €
Voir le deal

 

 T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else?

Aller en bas 
+5
Daniel2a
LOLO06
Caki
Choupinou
sassa
9 participants
Aller à la page : 1, 2, 3  Suivant
AuteurMessage
sassa
Nouveau Membre



Féminin
Nombre de messages : 12
Date d'inscription : 26/01/2008

T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Empty
MessageSujet: T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else?   T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? EmptySam 26 Jan 2008 - 0:45

Hello, Very Happy

my name is Sassa and I am from Germany.

I need your help concerning the identification of my tortoise.
Some people say, he is a Tunesian, others think, he might be from Marokko. He is about 15 years old. The following picture is the only one I have of him as a juvenile:
T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Kroter12

That's what he looks like now:
T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Kroter13

I know, that he doesn't look too good. I've done about everything wrong in the first five years. Embarassed Sad But I can say, that I keep on improving the conditions.

He is about 11.5-12cm long and weighs 420g.
Revenir en haut Aller en bas
Choupinou
Membre d'Honneur



Masculin
Nombre de messages : 6961
Age : 37
Localisation : Canton de Fribourg - Suisse
Date d'inscription : 19/05/2006

T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Empty
MessageSujet: Re: T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else?   T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? EmptySam 26 Jan 2008 - 1:09

Welcome Sassa! Very Happy

I think your tortoise is a Testudo ibera! I will try to translate your first post for the other members...
Revenir en haut Aller en bas
Choupinou
Membre d'Honneur



Masculin
Nombre de messages : 6961
Age : 37
Localisation : Canton de Fribourg - Suisse
Date d'inscription : 19/05/2006

T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Empty
MessageSujet: Re: T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else?   T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? EmptySam 26 Jan 2008 - 1:13

traduction:

Bonjour, mon nom est Sassa et j'habite en Allemagne.
J'ai besoin de votre aide concernant l'identification de ma tortue.
Certains pense qu'il s'agit d'une nabeulensis, d'autres qu'elle pourrait venir du Maroc.
Elle a environ 15ans.
La photo suivante est la seule que je possède d'elle juvénile.

Photo 1

Voila à quoi elle ressemble maintenant:

Photo 2
Revenir en haut Aller en bas
sassa
Nouveau Membre



Féminin
Nombre de messages : 12
Date d'inscription : 26/01/2008

T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Empty
MessageSujet: Re: T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else?   T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? EmptySam 26 Jan 2008 - 1:22

Thank you very much for translating!
My french is better than I thought, but it certainly is only good for reading :mrgreen:

I always thought, he ist too small for an Ibera. I mean, he is only 12cm long. confused
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Empty
MessageSujet: Re: T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else?   T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? EmptySam 26 Jan 2008 - 8:18

Willkommen siebte hier! sunny

Du hast das Glück, eine stärkere Schildkröte , er ist ibera, der sehr gut das Klima von Deutschland trägt! Sie ist und muss im Winter grossartig überwintern. cheers

Sie muss 7 oder 8 Jahre alt sein. Du kannst uns von den Photos seines Unterstandes machen ? Very Happy
Revenir en haut Aller en bas
Caki
Membre d'Honneur
Caki


Féminin
Nombre de messages : 54764
Age : 75
Localisation : Pays de Loire
Date d'inscription : 02/08/2005

T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Empty
MessageSujet: Re: T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else?   T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? EmptySam 26 Jan 2008 - 12:16

is she a female ?
(est ce une femelle)
Welcome to you yere cheers
Revenir en haut Aller en bas
LOLO06
Membre d'Honneur
LOLO06


Féminin
Nombre de messages : 11515
Age : 49
Localisation : alpes maritimes
Date d'inscription : 21/01/2007

T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Empty
MessageSujet: Re: T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else?   T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? EmptySam 26 Jan 2008 - 12:24

Non c'est un mâle caki, d'ailleurs petit pour son âge !
Revenir en haut Aller en bas
sassa
Nouveau Membre



Féminin
Nombre de messages : 12
Date d'inscription : 26/01/2008

T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Empty
MessageSujet: Re: T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else?   T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? EmptySam 26 Jan 2008 - 14:12

Thank you for your answers thumleft

The first photograph is from 1995, so he is at least 13, appr. 15 years old.
So he is definetly adult and has reached his full size
:mrgreen:
Revenir en haut Aller en bas
Daniel2a
Membre d'Honneur
Daniel2a


Masculin
Nombre de messages : 9821
Age : 33
Localisation : Corse
Date d'inscription : 05/05/2007

T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Empty
MessageSujet: Re: T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else?   T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? EmptySam 26 Jan 2008 - 14:16

Welcome !

It's not a graeca, as Choupinou, I think that it's a testudo ibera ! Very Happy

Bienvenu !
Ce n'est pas une graeca, comme Choupinou, je pense que c'est une testudo ibera ! Very Happy
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Empty
MessageSujet: Re: T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else?   T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? EmptySam 26 Jan 2008 - 14:41

Bien entendu et c'est ce que j'ai dit à assa. Very Happy Il s'agit d'un beau petit ibéra. Wink
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Empty
MessageSujet: Re: T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else?   T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? EmptySam 26 Jan 2008 - 14:51

Bien foncé et magnifique ibéra drunken drunken drunken
Revenir en haut Aller en bas
Mric
Membre Fidèle
Mric


Masculin
Nombre de messages : 1876
Age : 42
Localisation : Sud
Date d'inscription : 29/09/2005

T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Empty
MessageSujet: Re: T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else?   T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? EmptySam 26 Jan 2008 - 15:35

Ouh qu'il est beeeaaaauuuuuuu!!!!!! Bel ibéra Shocked Il est certe encore "petit" de taille, mais il a encore bien des années pour grandir!! Et il va grandir encore, soyez en sûr!! Il est trop beau drunken
Revenir en haut Aller en bas
Caki
Membre d'Honneur
Caki


Féminin
Nombre de messages : 54764
Age : 75
Localisation : Pays de Loire
Date d'inscription : 02/08/2005

T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Empty
MessageSujet: Re: T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else?   T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? EmptySam 26 Jan 2008 - 17:10

encore un mâle...zut
je rappelle qu'on m'a appris qu'en anglais tous les "pets" (animaux de compagnie) étaient au féminin, mais c'était il y a si longtemps que ça a peut-être changé...
j'espérais juste une femelle pour une fois
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Empty
MessageSujet: Re: T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else?   T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? EmptySam 26 Jan 2008 - 19:20

Perso je lui donne entre 6 et 7 ans, pas davantage ...
Revenir en haut Aller en bas
sassa
Nouveau Membre



Féminin
Nombre de messages : 12
Date d'inscription : 26/01/2008

T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Empty
MessageSujet: Re: T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else?   T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? EmptySam 26 Jan 2008 - 19:42

Thank you all for your quick and friendly answers! Merci beaucoup! Vielen Dank!

I will discuss the idea of him being an ibera in my german forum.
Very Happy

@sassie: Sorry, but I know, that he is at least 13 years old. I've had him that long... :mrgreen:

@Caki:
You might be right. English is not my mother-tongue either. But I chose to say "he" since he is a "he" Wink
Revenir en haut Aller en bas
mama mia
Membre d'Honneur
mama mia


Féminin
Nombre de messages : 13374
Date d'inscription : 10/04/2006

T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Empty
MessageSujet: Re: T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else?   T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? EmptySam 26 Jan 2008 - 19:59

Kannst du uns bitte mehr sagen über seine Haltung, hat er bei dir die Möglichkeit im Garten zu leben? Ich glaube auch, wie die anderen, dass du einen sehr schönen Männchen Testudo ibera hast. Die ibera kommen oft aus Türkei und die machen ohne Problem Winterruhe. Wink
Revenir en haut Aller en bas
Mric
Membre Fidèle
Mric


Masculin
Nombre de messages : 1876
Age : 42
Localisation : Sud
Date d'inscription : 29/09/2005

T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Empty
MessageSujet: Re: T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else?   T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? EmptySam 26 Jan 2008 - 21:44

Euh.... Je ne comprends pas un mot d'allemand... S'il vous plait, pouvez vous traduire vos phrases?? Embarassed Embarassed
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Empty
MessageSujet: Re: T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else?   T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? EmptyDim 27 Jan 2008 - 3:29

je suis d'accord avec mric, tout le monde n'est pas trilingue scratch
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Empty
MessageSujet: Re: T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else?   T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? EmptyDim 27 Jan 2008 - 9:48

En gros, Mama Mia a écrit :

Peux-tu nous décrire plus précisément ses conditions de maintenance, est-il dans un jardin ? Je crois également, comme les autres, que tu as un beau mâle ibéra. Les ibéras sont originaires de Turquie et hibernent sans problème l'hiver. Wink
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Empty
MessageSujet: Re: T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else?   T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? EmptyDim 27 Jan 2008 - 12:02

Merci sassie pour la traduction Wink
Revenir en haut Aller en bas
sassa
Nouveau Membre



Féminin
Nombre de messages : 12
Date d'inscription : 26/01/2008

T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Empty
MessageSujet: Re: T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else?   T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? EmptyDim 27 Jan 2008 - 15:29

Hello,

excuse me for starting this confusion. Mr.Red
No, I'm not trilingual either... :mrgreen:

That's why I would rather "go back home" and discuss the details of caring for my tortoise in german. Wink

Thank you again! You've been very helpfull cheers


@mama mia: Yes, he has a garden to live in during the months of summer.
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Empty
MessageSujet: Re: T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else?   T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? EmptyDim 27 Jan 2008 - 15:56

Sassa nous répond que l'ibéra bénéficie d'un jardin pour les mois d'été. Wink

Alors je réponds qu'en fait cette tortue devrait pouvoir rester dehors toute l'année, quitte à hiberner en caisse en hiver. Wink

Diese Schildkröte kann leben das ganze Jahr hinaus. Und sie kann in einer Kasse, in einem Keller, im Winter Winterschlaf halten. Very Happy
Revenir en haut Aller en bas
Sepsy
Membre d'Honneur
Sepsy


Nombre de messages : 2658
Localisation : BDR
Date d'inscription : 05/02/2005

T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Empty
MessageSujet: Re: T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else?   T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? EmptyLun 28 Jan 2008 - 15:01

Sassa, do you remember how you got it????
Dou you have any idea about where he comes from??
I also think that he is a little bit small for an 15 years old Ibera.......
But maybe it does exist...... We are used to see "big ones" Wink

"Sassa, te rappelles-tu comment tu l'as eu??
As-tu une idée d'où il vient??
Je pense également qu'il est un peu petit pour un ibera de 15 ans.......
Mais peut-être que ça existe........ On a l'habitude de voir des "gros spécimen"" Wink
Revenir en haut Aller en bas
sassa
Nouveau Membre



Féminin
Nombre de messages : 12
Date d'inscription : 26/01/2008

T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Empty
MessageSujet: Re: T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else?   T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? EmptyLun 28 Jan 2008 - 16:33

I found him on my way home from school on the street. I've asked around in the heighbourhood and hung a note on the trees. But the owner didn't respond (maybe didn't dare to?).

So I have absolutely no idea where it came from. Two years ago, a (very competent) vet told me, that he was a nabeulensis. Now, the people in the german forum say, he is a marokkan. And here I hear, he is ibera. Now I'm completely confused.

I'm not sure if I really should let him hibernate next year... confused
Revenir en haut Aller en bas
Caki
Membre d'Honneur
Caki


Féminin
Nombre de messages : 54764
Age : 75
Localisation : Pays de Loire
Date d'inscription : 02/08/2005

T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Empty
MessageSujet: Re: T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else?   T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? EmptyLun 28 Jan 2008 - 16:42

traduction : je l'ai trouvée sur le chemin de mon école, dans la rue. j'ai interrogé mes voisins et placardé des avis sur les arbres. Mais personnen'a répondu (peut-être voulait-on s'en débarrasser ?)
Donc , je n'ai aucune idée de sa provenance. Il y a 2 ans , un excellent vétérinaire m'a dit que c'était une nabulensis.Maintenant , ceux du forum allemand disent qu'elle est marocaine. Et ici, que c'est une ibera. Je ne sais plus quoi penser...
et donc ne sais pas si je dois vraiment la faire hiberner l'an prochain.
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Empty
MessageSujet: Re: T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else?   T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else? Empty

Revenir en haut Aller en bas
 
T.g. nabeulensis or T.g. graeca or something else?
Revenir en haut 
Page 1 sur 3Aller à la page : 1, 2, 3  Suivant
 Sujets similaires
-
» Augusta : Graéca Graéca ou Nabeulensis ?
» testudo graeca mais graeca graeca ou graeca nabeulensis...?
» graeca ou nabeulensis?
» Tortue graeca mais graeca ou Nabeulensis ?
» Juveniles graeca graeca ou nabeulensis?

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Espace réservé aux tortues :: MENU GENERAL POUR TESTUDOS/EXOTIQUES :: Identification-
Sauter vers: